Veverky

1. Téma: Mařenka a Jeníček, loupají nám perníček. Vlk se zase hlady trápí, na Karkulku brousí drápy.

Melu, melu pohádku,

dopředu i pozpátku.

Elce pelce do pekelce,

začnu třeba o Popelce.

Ale povím sotva půlku,

vzpomenu si na Karkulku,

na chaloupku z perníku,

potom na pár vodníků.

S jelenem jdu na procházku

a potkáme Zlatovlásku.

Pak Smolíčka Pacholíčka,

to už se mi klíží víčka.

A než najdu Budulínka,

všechno kolem tiše spinká.

Záměr - co by se děti měly naučit:

  • Znát základní pohádky (Červená Karkulka, Perníková chaloupka, Dlouhý, Široký a Bystrozraký, O Zlatovlásce, O Sněhurce, O Smolíčkovi apod.
  • Umět k sobě přiřadit dvojice z Večerníčků (Štaflík a Špagetka, Rumcajs a Manka, víla Amálka a vodník Česílko, Bob a Bobek, Káťa a Škubánek, Křemílek a Vochomůrka, Maxipes Fík a Ája, apod.)
  • Rozlišit dobro a zlo

 

 

2. Téma: Zimo, zimo, předej vládu, jaro chce dát zemi vláhu. Kouká na nás petrklíč ... Zimo, zimo, běž už pryč!

Záměr - co by se děti měly naučit:

  • Znát posly jara – květiny, které mezi prvními vykouknout z hlíny (hyacint, tulipán, bledule, sněženka, narcis, petrklíč, aj.)
  • Vědět, co rostlina potřebuje pro svůj růst (teplo, světlo, voda, vzduch)
  • Znát životní cyklus rostlin
  • Znát základní části rostlin (kořen, stonek, list, květ)

 

 

3. Téma: Táta kocour, máma kočka, koťátko má modrá očka. Jakou řečí mluví? Kdopak nám to poví?

Záměr - co by se děti měly naučit:

  • Pojmenovat členy zvířecích rodin
  • Rozpoznat domácí a hospodářská zvířata podle zvuků
  • Vědět, kde hospodářská zvířata bydlí
  • Vědět, co potřebují a jak se starat o domácí zvířata

 

 

4. Téma: Jsem maličký zajíček, nesu kopu vajíček.Červená a zelená, od Aničky barvená

Záměr - co by se děti měly naučit:

  • Mít povědomí o původu Velikonoc
  • Vědět jak se říkalo jednotlivým dnům v týdnu před velikonočním pondělím
  • Znát tradice spojené s Velikonocemi
  • Umět se kreativně vyjádřit
  • Nebát se experimentovat

 

5. Mezitéma: Jaro dělá pokusy

Milé děti, milá maminko, milý tatínku.

Minulé velikonoční téma bylo hodně obsáhlé a ve školce bychom Velikonoce tento týden také ještě probírali. Proto vám na tento týden nové téma nepřipravíme, ale dáme vám tipy na jarní pokusy, které si můžete doma vyzkoušet. Pro děti je důležité, aby samy objevovaly různé zákonitosti. Však to znáte sami, lépe si pamatujete to, co jste prožili, než to, co vám někdo samostatně předal. Jeden tip na skvělé stránky s pokusy https://vida.cz/vida-na-doma Tak neváhejte a zkoušejte :)

Zdraví vás paní učitelky Iva, Verča a Peťa a už se na vás těší v pondělí ve školce.

 

 

6. Téma: Kuřátko a obilí

Ahoj kamaráde ze třídy Veverek.

Moc nás mrzí, že jsme se od pondělí nemohli setkat všichni dohromady. Ale vydržme to. I nadále vám budeme na internet dávat tipy a nápady, co můžete s maminkou a tatínkem procvičovat doma. Na následujících 14 dní jsme si naplánovaly znovu téma Zvířátka a jejich mláďata. Tentokráte jsem téma zpracovala trošičku jinak, tak snad vás bude bavit.

Mějte se krásně a klidně mi poskytněte zpětnou vazbu, jak vás úkoly baví a čeho byste chtěly více.

Zdraví vás paní učitelky Iva, Verča a Peťa

 

 

7. Téma: Byl jeden domeček, v tom domečku chlapeček, jeho máma, sestřička, táta i milá babička

Ahoj děti,

zdravíme vás z naší třídy Veverek. Už se to, doufejme, blíží, a brzy se spolu všichni uvidíme! Snad si to naši vládní představitelé už nerozmyslí. Ať maminky sledují webové stránky, jak budeme něco vědět, hned tam informace zveřejníme. Jinak doufáme, že jste si užily předchozí čarodějnický týden. Copak myslíte, že budeme probírat tento týden? Kdopak bude v neděli slavit svátek? Ano! Naše maminka! A tak si budeme povídat o celé naší rodině, pro maminku něco vytvoříme, naučíme se nějakou básničku, písničku ... Užijte si rodinnou pohodu a mějte se rádi.

Záměr - co by se děti měly naučit:

·       Vyjmenovat rodinné příslušníky a vazby mezi nimi (matka, otec, sestra, bratr, babička, dědeček, syn, dcera)

·       Chápat a uvědomovat si koloběh života

·       Znát jména svých nejbližších rodinných příslušníků

·       Znát adresu, kde bydlí a dokázat nás ke svému domu dovést

·        Vysvětlit, proč je důležité provádět domácí práce (vysávání, utírání prachu, mytí nádobí, stlaní, praní prádla, vaření ... )